پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3524
-
الف
+

۹۰۰ اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شد

۹۰۰ اثر به دبیرخانه نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه ارسال شد.

۹۰۰ اثر به زبان‌های داخلی و خارجی به دبیرخانه نوزدهمین همایش  کتاب سال حوزه ارسال شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی، دبیر نوزدهمین کتاب سال حوزه در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت: فراخوان نوزدهمین کتاب سال حوزه از بهمن‌ماه سال 95 تا انتهای تیرماه سال جاری منتشر شد. اندیشمندان و فرهیختگان صاحب اثر حوزه‌های علمیه داخلی و خارجی با ارسال بیش از 900 اثر از کتاب‌ و پایان‌نامه‌های سطح چهار در این همایش شرکت کردند. 

وی درباره کیفیت این آثار بیان کرد: از آنجایی که این فراخوان در سطح بین‌المللی هم منتشر شد، بخش عمده آثار به زبان عربی و تعدادی نیز به زبان انگلیسی است. 

حجت‌الاسلام مقیمی در بیان شرایط شرکت در این فراخوان گفت: این شرایط عبارت بود از: 1ـ حوزوی بودن پدیدآورندگان آثار 2ـ کتاب‌هایی که چاپ اول آنها در سال1395شمسی یا 1438-1437قمری یا 2016میلادی بود 3ـ پایان‌نامه‌های سطح 4 (دکتری) که در سال 1395دفاع شده بود.

رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره مراحل ارزیابی آثار گفت: 16 گروه علمی از نخبگان و اساتید مرحله اولیه ارزیابی آثار را انجام می‌دهند و آثاری که بر اساس آیین‌نامه‌ واجد شرایط پذیرش باشند، برای ارزیابی نهایی در اختیار شورای علمی کتاب سال حوزه قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام مقیمی درباره اختتامیه این همایش اظهار کرد: این همایش در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد. به رسم هر دوره از این همایش بناست یکی از مراجع عظام تقلید سخنران آغازین مراسم باشد. 

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر